Snart är det vår :)

Voff voff säger Billy!
Det går frammåt med brandvarningen, röken är inlagd så bara att kämpa på.
Treibballen går sakta med säkert frammåt snart kan han "valla" två stycken bollar.
Han har lärt sig massa roliga trix, vi har tex satt ihop snurra, backa gå på bakbenen till mig, landa med frambenen på mig sen början till att gå runt mig på bakbenen och fortfarande framtassarna på mig.  Annars har han lärt sig kolla upp på komando (ser jätte gulligt ut), snurra till höger, ställa sig mot träd på komando, sakta ner osv.

Långline träningen går jätte bra nu, kan gå på stigar i skogen utan att han drar på vilt, nästa steg är att gå mitt i skogen :) Borde inte vara jätte stora problem om jag börjar med gott gott godis igen :) Jag har till och med haft han lösa väldigt korta bitar i Malmö vilket har gått jätte bra, lycklig matte.


Till det tråkiga, jag lyckades köra bilen i diket med Billy, Ella och Maria i bilen.  Alla utom bilen klarade sig bra.
På sportlovet fick vi en släng av halsinfektion, det var tråkigt för då fick han inte motionera så mycket.

Körde en kompis och hennes hund till veterinären i Våxtorp så då passade jag på att gå en sväng. Slutade med att  jag gick i ca 1,5 på bla skåneleden i Våxtorp med mina nyopererade tår... Vad gör man inte för sin hund.. Billy tyckte i alla fall det var jätte kul och brydde sig inte alls om det dåliga vädret utan gick glatt och doppa sig i alla diken han såg =D

Vi har också börjat med cyklingen och när vädret är roligare ska vi se fall man kan dra ut med inlinesen.

Som vanligt har vi gått på roliga ställen som melbystrand, hemma på nya vägar, i Malmö, söderåsen, bruksslingan i Klippan osv

Tanken är att vi i slutet på maj skall gå från klippan till örkelljunga eller från ängelholm till örkelljuna på skåneleden om det går hela vägen  :) Det lär jag skriva mer om.

Bilden är på Billy som leker med Samojedvalpen Sune Billy, Sune och labben Ella på besök i Fjällbacka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0