Äntligen ledig :D

I fredags vart det min 13:E dag jag jobbade i sträck och då har jag räknat in de 6 dagar jag var i Ängelholm och jobbade. Vilket föresten var jätte roligt och Billy skötte sig galant, han fick följde med och matade djuren på morgonen, vi tog mysiga promenader i bokskogen och han fick gå lös en hel del, det är så skönt att jag kan ha han lös på vissa stället :D Vi tog en promenad i Ängelholm med Hjärtat också och somvanligt så kan Billy boy inte behärska sig när han kommer till Ängelholm, fattar inte varför.
Jag var på Jägers med hästarna och tävlade på tisdagen men då fick Billy vara kvar på gården. Han fick vara i hundstallet med Shiban och kolla på fåglarna och bäcken som rinner precis utanför men om jag känner han rätt så låg han inne å nanade så gott på sin bedd :D På jägers fick jag träffa min pojke och hans kompisar så den dagen blev väll den bästa häst, hund, tävling och kärleken allt på samma dag :)
Dagen därpå åkte jag till Ängelholm och mötte Patrik, vi shoppade ett par skor och gick en mysig promenad och hälsade på hembygdsparken vilket var görmysigt :)

Det är svårt att hinna med lika mycket som jag gjorde innan när det gäller hunden men jag håller nu på att sätta ihop ett freestyle/Htm pogram så vi tränar in halta med framtassen och fortsätter på att han skall gå runt mig och stå på bakbenen, ryggen mot mig samtidigt som han är mellan mina ben. 
Sen gör vi massa sök, igår gick det jätte bra han hittade kassaskrinet och bollen på 2 sek som jag gömde långt bort, gömde dem i ett träd, "stenrös" snarare bumlingrös och i en håla i marken. Han markerar mer än godkänt när han inte själv kan få upp dem och springa mot mig med föremålet i munnen. Han kommer dock inte hela vägen mot mig och lämnar av det med det tränar vi på :)

Är sjukt sugen på att tävla freestyle/Htm och springa Lidingöloppet med Billy. Får se hur det går :) Syn det inte fanns fler hundlopp närmare :)
 
Han är bara för söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0