Välkommen in i vuxenvärlden

Välkommen in i vuxenvärlden får man höra mycket nu och jag bara tackar för hittils är det så mycket härligare än skolbänken.
Jag har fått jobb till den 30 september och kommer att bo hemma hos mamma och pappa.
Mitt schema är olika från dag till dag vilket jag tror är det bästa för Billy då han får komma ut ofta då mamma börjar"sent", pappa är hemma på lunchen och sen kommer jag eller mamma hem igen. Han är alltså aldrig ensam mer än ca fyra timmar i sträck. Jobbar jag kväll eller helg är ju mamma hemma och tar god hand om honom.
Sen sist har jag vart mega förkyld så därför har vi mest vandrat omkring på vägarna för att inte bli så ansträngd. Så vi har gått till Kville och halvvägs till Tanum, sen när jag började bli frisk igen knatade vi runt i skogen med klövjeväskan med jämna mellanrum, vi har också klättrat i bergen vilket Billy tycker är fantastiskt. Men ibland tycker Billy att han är lika stark som en superhjälte och försöker sig på de brantaste ställena och klättra på och då får man komma och putta på han lite så han kommer upp och då blir han så mallig. :)
Eftersom jag inte vågar ha han lös här pga all vilt så tar vi med oss långlinan väldigt ofta och det går fram och tillbaka. Han rymmer inte i alla fall. Jag kan sätta/lägga han, gå i alla fall 60m och gömma en kotte eller leksak utan att han smiter och han hittar den med lätthet oftast även där det brukar vara som mest vilt. Ibland går jag långt och sen kastar tex kotten så långt jag kan, igår la jag kotten på ett träd i knähöjd, fortfarande ca 60 m bort och han hittar de fortfarande! Bara till att göra det svårare helt enkelt :D
Vi har tagit skrindan på några turer vilket går bra, sist la vi i lite tyngd.
Nu håller vi på att sätta ihop ett Htm pogram för att förhoppningsvis tävla lite senare. Det får bli allt för oss, imorgon är det midsommar och jag jobbar kväll och morgon dagen därpå. Skönt för Billy bus i alla fall :D

Lite sommarbilder blire det idag, dock tagna några veckor innan studenten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0