Happy happy

Billy är lös :D Igår vart han lös först påväg till bussen i hässleholm sen genom skogen, halva vägen med kompisen zaga delvis och sen en liten bit i Örkelljunga! Jag är bara överlycklig att långlineträningen gett resultat så nu blir det en mer fri Bonkan.

Idag har han varit lös en liten bit på em turen och på uppvisningen var han fusk lös.
Uppvisningen?? Jopp idag var jag med 3 tjejer från klassen och deras hundar i Örkelljunga för att vi hade blivit förfrågade att visa lite trix med våra hundar för förskolebarn.
Vi tänkte oss ca 30 stycken barn och kände att, visst det kan ju vara kul.
Kommer dit, inte jätte förberedda, har ingen diräkt plan på vad vi ska visa mer än lite trix.
Så hittar vi hon som håller i det hela... Visade sig att det var 150st barn som haft frilupsdag hela dagen, så där var traktorer, kossor, upplåsta borgar som barnen hoppade i, epatraktorer och mycket annat.
Happ happ på 10min fick vi planera hur vi skulle lösa ett pogram som roar alla barn.
Slutade med att vi delade upp oss för att tävla mot varandra Billy och labben Ella mot collie/labbe Rambo och Bullmastiffen Zaga.
Billy och Ella blev barnens favoriter men alla hade super roligt och var jätte duktiga.
Billy visade upp en rad olika trix men barnens favorit trix var nog kryp, puss, stå mot mig och gå runt mig med framtassarna på mig. Billys favorit var nog skall och sitt fint :D
Vi fick också till att Ella hoppa över Billy när han låg ner vilket vart fräckt.
Har tyvärr inte tagit någon bild på han när han är lös men här springer han på klubben i Tanum.
Här leker vi med den bästa bollen i världen i rasthagen på skolan.

Tänkte jag någon dag skulle lägga upp massa bilder på olika äventyr vi hunnit med :)


Kommentarer
Postat av: Helene Konradsson

Blir helt tårögd när jag ser vilka framgånger ni gjort och hur kul ni har det tillsammans. Inte alla hundar förunnat att få ett sånt händelserikt liv. Tänk vilken förändring för Billy mot hur hans liv såg ut för några år sedan. 1000 kramar från oss på Karlslund

Svar: Tack så mycket det värmer :) Jag och Billy har det kul tillsammans och vi lär oss nya grejer för var dag. Kram kram
fourgreatpaws.blogg.se

2012-05-09 @ 16:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0