Flyttat

Vi har nu flyttat och bor i Malmö eller vi har här i 3 veckor på söndag :) Veckan innan vi flyttade hade jag Billy lös så mycket som möjligt och han som inte rymt tidigare rymde 3 gånger! Ena gången var vi uppe och gick i bergen och då smet han på vilt och var borta i 40 minuter, som jag frös och så orolig jag blev. Mamma körde och letade efter honom med bil och hon hittade honom vid grannes tik som satt i hundgården. Mamma skickade upp honom i berget för att leta reda på mig och när han letat upp mig så skämdes han en hel del, jag sa hej och fortsatte min promenad och han gick mig hack i häl hela vägen. Andra gången var också på vilt då han helt efterblivet skulle driva råddjur, såg råddjuret springa från skogen över åkern och in på andra sidan. Hör Billy skälla lite, ser han springa en cirkel, ut på åkern, får syn på mig, jag ropar (vilket var onödigt då han inte lyssnade för en femöring) utan att bry sig en sekund sprang han ner till ån för att bada. Sen var han nästan med mig på resten av promenaden. Tredje gången han smet var vi och tränade på en åker, jag belönade han genom att kasta en boll i det höga gräset och då fick han fnys på någon god doft och vips var han borta. Vet inte hur länge men jag kom nästan försent till jobb. Jag som skulle vara snäll!! Men som sagt nu bor vi i Malmö och har hitils varit med i tidningen, jag har fått jobb och vi har köpt en frys för att få plats med det nya fodret som förhoppningsvis gör underverk, Sund hundmat. Vi har också träffat en kompis som heter Zigge och är en blandras mellan rottweiler och labrador på 1 år. Förra veckan gick vi i slottsparken och tränade och gu som Bonk kan göra en stolt ibland. Igår var vi på ribban och gick kopplade bland massa lösa hundar och det gick bra, dock lite dragig och han blev kär i en hasky :P När vi kom till andra delen där det inte var så mycket folk och hundar fick han vara lös och det gick över förväntat bra. Vi tränade lite platsläggning med voffarna och lite övrigt lydnad,freestyle och passivitets träning. Nu ska vi ut och går för snart skall jag på jobb och efter jobb skall jag packa för imorgon blir det ullared och sen hem till pärona. Kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0