Bonkis är en fri hund!!

Bonkis har varit lös på alla promenader i två dagar nu! 

Det viktigaste för mig var att kunna ha Billy lös. Då det ger en frihetskänsla för både han och mig, tänk va skönt att slippa att gå i koppel hela dagarna, att inte få raca av sig, att bara få spelet på en åker och att jag hela tiden måste anpassa freestyle träningen så att det går att göra i koppel/långlina.
Billy som jagade allt som rörde eller som man kanske kunde få att röra sig förr kan nu gå lös både i staden och på landet, dock på valda ställen på landet än så länge. När jag köpte han så jagade han fjärilar, småfågel, löv ja verkligen allt som rörde sig ibland även cyklar.
Vi kan nu göra hundmöten, inte springa efter fåglar, råddjur, eller drar på spår. Dock tror jag att han mycket väl kan ta sig en lov om han känner för detta eller om något djur är inom synhåll osv. Men han kommer sakna sin matte för att vara borta för länge :)

I onsdags sprang han lös på melbystrand vilket han tyckte var fantastiskt.
Vi har gjort mycket sök det senaste, mor har hjälpt till på helgerna att hålla han medans jag gömmer mig, det enda Bonkis har i huvudet när han söker efter mig är Maaaaammmmmaaaa!! Och han är så duktig på att hitta mig också.
Jag skulle testa hans näsa här om veckorna och då gömde jag ett halvt björklöv ca 20 m avstånd från honom där jag hade gått runt överallt för att han inte skulle hitta lövet pga mina spår. Det tog 1 min så hade Billiy lövet i munnen och lämnade av det i min hand.

Det går bra nu! Min älskade voffing är den bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0